Ripjakt

Monday, October 17, 2005

Hootenanny Jamboree


Små strömsvängningar när Dylan blåser ut koncertlokaler i England. Det slår mig att han inte får dö...någonsin!Han stal röster, låtar och skivor. Blåtonade filmrutor där vi färdas genom den amerikanska mellanvästern, ett snötungt landskap där drömmar ligger och vilar. På väg men utan riktning...
"Let the word go forth from this time and place to friend and foe alike that the torch has been passed to a new generation of americans. Ask not what your country can do for you. Ask what you can do for your country."
New York -61. Dylan anländer till Greenwich Village. New York -03. J anländer till världens huvudstad! Jag vill desperat tillbaka...Lorca...Letterman...Madison Square Garden...Midtown...Nobu...Next door Nobu...Dempsey...Dinkytown...Sontag...St Patricks Day...Ellis Island...Expecting Rain...

Jag har dammsugit, moppat, diskat och ätit. Det är kött på mina ben men jag längtar efter något angeliskt.


/J

0 Comments:

Post a Comment

<< Home