Ripjakt

Saturday, October 15, 2005

Sun in my morning


En drömmande dimma är mina senaste dagar...jag har sett natten komma fallande men när jag var redo att falla med den stod hon där. Det går snabbt nu...Paris var inte långt borta igår, och vårt Paris var här.

Gick upp lycklig imorse...duschade men lyckades inte få bort allt, skönt. Tog en stor latte på Mårtenstorget och såg dagen och alla torghandlare storma fram, frenetiskt men ändå lördagsledigt och med invand lätthet. Dagen tedde sig inte illa ur ett litet perspektiv på en grön bänk.

Såg med spänning hur meddelanden hopade sig i min telefon...de bådade illa och blev mer och mer intensiva. Oron infann sig "lite", jag jobbade vidare i vagnen, hjälpte än den ena, än den andra dåren. Då dök hon upp...sen dök jag upp efter jobbet. Vilket leende hon har...M.

Nu vilar jag efter en kort afton av kaffe, prinsessbakelse och uppriktiga ord vänner emellan. Kvällen blir till natt med de kommande hundra ölen. I can't wait...Who wants to live 4ever?


/J

0 Comments:

Post a Comment

<< Home