Ripjakt

Saturday, November 03, 2007

...each the other's world entire


Vaknar och lagar en gruyere, salami och bacon-omelette. Vädret lockar och pockar slutligen ut mig på en långpromenad. Strålande lördagsväder och jag inleder med en besvikande upptäckt. Systemet har stängt vid stationen vilket gör att ingen Salon -96:a hamnar i min väska...beger mig därför norrut mot min gamla boplats på Erikdahlbergsgatan, strosar genom gyllene avlidna löv förbi skolan där scillan inviger våren och upp mot allhelgonakyrkan, passande nog...för att ge den religiösa biten emfas tar jag mig till teologen där jag och min bror granskade Eknaton, psalm 104, Baal och Mot, Sebaot och El. Vidunderliga uppenbarelser...very humbling.

Går in på Gleerups för första gången på länge och köper On Chesil Beach samt In The Country Of Last Things....capuccino på F med McCarthy's The Road sluter cirkeln....vilka enkla trick för att undvika det mörka. Lite rött sen så!

"By day the banished sun circles the earth like a grieving mother with a lamp"

0 Comments:

Post a Comment

<< Home