Ripjakt

Tuesday, October 02, 2007

Jag får ha henne på helgerna... (delad vårdnad med Oldsberg)

Beordrades hem till Ola med öl och film; blev Mikhalkovs Brända av Solen...i reserv bar jag De älskande på Pont-Neuf, men den var mest för mig själv. Att Ola skulle välja sovjetmys/obehag var ingen överraskning. Såg den -95 i skolan och bar goda minnen från den. Hans Ekström, gamle SO-läraren fick in mig på film på allvar. Detta var en av de första jag har uppburna minnen av. Allt var inte De Vito som pingvin eller superankor (se George Lucas)...och Willow vågar nog ingen se om av rädsla för att krossa barndomens dimmiga drömmar.
Saturday är slutläst men McEwan (tack Preis) finns här igen, nu i form av In Between the sheets. Har förhoppningar om snusk....

Tar ett tjuvnyp på Auster igen då jag fann en kvarlämnad bok på mitt bord....är hon snäll avslöjar jag inte slutet. Hon med knävecken, hårfönen och muslin...tassarna och nosen, och så mycket mer.

Häller upp en vodka lime och väntar in sömnen.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home