Ripjakt

Friday, November 02, 2007

Cap


Väcks av en liten tjej när jag ligger naken och i slummer...hon firar, jag stiger upp och häller upp ett glas vit bourgogne, slår mig ned framför datorn och plöjer några comics. Njutbar avslutning på lång fredag. Fick ett inkassobrev under dagen från de som orsakade mina besvär...känner lätt vrede över det. Inget som inte lite läsning av dagens sydsvenska dagblad kan radera. De har anammat en klart humoristisk ton i sina artiklar....här kommer dagens bästa, signerat Stig Larsén, rörande en teckenspråkstalande apa.

"Och i chimpanshimlen kan Washoe fortsätta att njuta av havremjöl med lök, pumpapudding och passerad ärtsoppa i evinnerliga tider, alltmedan genforskarna dessutom fortsätter att nagelfara människans och chimpansens arvsmassa."

Chimpanshimlen? Är det vedertaget?

Lördagen kommer att vikas åt ett större vinköp och möjligtvis lite strövande i naturen. Jag firar nog på kvällen. Gud vad trött jag är....avslutar denna dag med lite Hulken. Natt natt...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home