Ripjakt

Friday, September 30, 2005

Simple twist of fate


En rätt fin morgon uppfylld av dagg och dimma. Arbetade bort timmarna och såg mina händer falla samman efter flera undermåliga knivjobb...tur att dessa sår är av den läkbara typen. Mot syndens sår hjälper inte cortizon mr Lovepants, sägs det.
Jag landade tryggt i min lägenhet lite senare och blev besökt av Lisa och Viktor, de fick med sig lite havskräftor och musslor med ett löfte om en återträff lite senare. Han var inte med men Ola och Katarina skötte sina plikter. En fredag på Stortorget. Fint och väl. Pratade om arbete, drömmar och om Anders inflyttningsfest imorrn. Moet är inköpt och lördagen är mitt ostron; hon svarar alltid när jag kallar; kanske därför jag gillar henne?

Insåg att jag vill leva i Saintes-Maries...servera konstnärer stora franska middagar, bjuda artister på Pernod och stilla musikers hunger med blåfenad tonfisk och kamtchatka-krabbor...
själv gungande på en victoriansk träveranda med en lagrad beaujolais i handen och en filt runt benen. Drömmar baby...I love you more than ever and it burns me to the soul.

Ryska nationalsången > alla andra

Some say it's destiny, whether triumph or tragedy.

Lördag redan här.

/J

0 Comments:

Post a Comment

<< Home