Ripjakt

Sunday, September 25, 2005

fin de siècle


Come hell or high water...

Drack ett vitt vin som verkade spännande igår. Det visade sig mindre spännande, såvida inte surt hö är lite kittlande! Bourgogne Aligoté -03. "...exacting commitment to tradition, authenticity and excellence"...vilket skämt! Antagligen var vinet just det, skämt och annars bra. Vi får se då jag imorgon med spänning för första gången går till systemet för att reklamera. Någonstans i den handlingen kan man nog hitta ett par vuxenpoäng...

Höstgarderoben skall uppdateras med en skörd av plagg. Plånboken är full, garderoben tråkig...fronten är en affär och jag ligger i skyttegraven redo att anfalla. Premiärafton för lektioner i franska och tyska. Den 26:e september i nådens år blir en bra dag...kan jag bara klämma in lite gymmande är det outstanding.

Det blåser på månen men det regnar i den amerikanska södern. Andra omgången sköttes bättre. Alla lär sig antar jag. Välsigne själarna som inte gör det...de behöver det.

Dricker nu ett grönt te och tänker somna efter att ha läst ut ännu en Auster...slog mig att jag sände honom ett brev för några år sedan. Hoppas han fick det...

Auster = sunnanvind (lat.)
Auster = ostron (ty.)

Godnatt och tack

0 Comments:

Post a Comment

<< Home