Ripjakt

Thursday, November 29, 2007

A link to the past....urklipp eller Zelda 4?

Det visade sig att Donald Pleasance dog i Saint-Paul-de-Vance där jag spenderade en dag denna sommar...minns honom särskilt från Carpenters Halloween. Borde introducera Tina för det lilla mästerverket. Efter Heroes överdosen då.
Två nya till köttkällaren:
Masi Amarone -93
Philip Shaw no 89 -04


Finner mig åter placerad på mitt golv, nu bredvid ett antal kilo papper, ark, tidsdokument och annat skräp. Mina fina tidningsurklipp framkallar genom sin sträva, dammigt intorkade doft gamla tidpunkter på ett oöverträffat vis. Kulturgärningar, intervjuer, krigshandlingar och katastrofer...allt är värt att spara, men allt måste bort. Ingen plats för eftertanke...allt är nytt. Allt är nu. Märkligt att jag då plockade avlagda vinylplattor från en ej längre här levande grannes vind...Django Reinhardt, Gerry Mulligan Quartet, Doris Day, Dizzy, Jelly Roll Morton och många, många fler. Vill bara lukta lite, bara föreställa mig spelandet av dessa skivor i andras hus...drömma om att komma hem, att hamna...allt har väl med fosterställningen att göra egentligen. Att få återvända in i värmen i kvinnan. Allt handlar om kvinnan...jorå

"I always believed that a city is not the stones, a city is the people. Baku is no longer the Baku where I was born and where I used to live. There are some gravestones at the cemetary. My father, my two grandfathers, and one grandmother were buried there. But it is just a matter of stones..." - Kasparov

0 Comments:

Post a Comment

<< Home