Ripjakt

Sunday, November 25, 2007

...vory v zakone



Vaknar avskyvärt sent efter en blöt natt på Brogatan...blev innan dess bjuden på Coq au vin av O&K. Jag bjuder på en -95:a Chateau La Tour Haut Brion. Matchar maten precis så bra som jag misstänkte. Väldigt trevligt hade vi...nu har jag bara ont.


Två gangsterfilmer betas av. Först American Gangster med Denzel och Crowe....habilt men ej mer. Efter den blev det lite Cronenbergskt i Eastern Promises med Viggo och Naomi. Obehaglig, ytterst välspelad och en ren njutning om rysk maffia och trafficking. Mycket ryskt nu. Läser i New Yorker om Kasparovs nya liv som politiker och när jag tittar på nyheterna ser jag honom gripas av kravallpolis...Putin, din gamle skojare där!


Pelle Beluga kom förbi och lämnade lite ny Sevruga kaviar....lite Dom P till, sen är en kväll i livet räddad.


Jag saknar henne...dig

0 Comments:

Post a Comment

<< Home