Ripjakt

Wednesday, May 02, 2007

...och så var det lördag










Det var lördag och jag fann mig på Hansacompagniet på jakt efter en Far Niente, Chardonnay samt en Château La Tour, Haute Brion -95...hittar turligen båda och därefter inkommer en köpsugen Charles samt en lika sötsugen broder. Vi trånar efter lättklätt och saliverar över viner. Väl i kassan försöker C. smickra den satta rödhåriga kassörskan med att hon liknar Tiffany från HippHipp...bra jobbat. En vinöppnare senare finner vi oss sittande med en öppnad Château Mont-Redon på La Empanada. Vi bjuder på det. Strosar in i chocolaterior på jakt efter en italienska åt C. No such luck.

Lätt besviken väjer C. av hemåt för lite mat och kanske onani (vem vet?)...min bror och jag styr stegen år kungsparken till och finner snart en bänk värdig två nötter. Vi kyler en vinho verde och väntar in den med en Amarone classico...gässen besvärar oss och änderna våldtager varandra till gälla skrin. Djur har det så fint. Regnet börjar falla och vi drar oss mot skyddad mark. I väntan på Charles sätter vi på en Cohendokumentär och drar i oss Dr. H. Thanisch, Riesling Kabinett...snart följt av en Tommasi Amarone. C. anländer och boxen töms...Mosaik nästa.

En öl på plats och undertecknad flörtar hejvilt med servitrisen...hon köper nästan allt. Den sista hångelkommentaren fäller mig...Fagans då? Marcus trvis väl bra och C. näpser mitt offer...polisen misshandlar en gobbe och jag får en batong riktad mot mig. Slutet gott, allting gott...




0 Comments:

Post a Comment

<< Home