Ripjakt

Monday, April 23, 2007

Avril Brisé


Helgen var lång, arbetsam men ej utan glädjeämnen. Grillning i Casa Westerholm bjöd på gott sällskap och njutbara delikatesser. En smula sval var aftonen men struparna hölls från att vara törstande och skratten rang ofta och sanna. Följande morgons handrörelser var inte lika flyktiga och kvicka som aftonens; där med arbetets ok över mig.
Dagen idag är söndag och jag har avnjutit en Roquefortost med Williamspäron i vitt vin alldeles för tidigt på dagen...till detta en mustig rökt korv med Gränna-knäcke. Varför har jag egentligen magbekymmer? Ett mysterium! Hansas systembolag stänger om 45 min så jag måste rusa...för att hinna hem och lagra vinerna i en fem till tio år...
Till osten såg jag Ozons "Les Amants Criminels"...dessa förbannade fransmän med deras studier av sex nära knutet till skam, våld och förtryck. Men de gör det bra, inte tu tal om annat.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home