Ripjakt

Monday, February 05, 2007

She feels like a new man tonight.


Kung Leopold II etablerade idag Belgiska Kongo som sin personliga besittning...följderna tar aldrig slut. (Och när jag säger idag menar jag idag för 122 år sedan!)

Recap av helgen:
Berusningsklubben hade möte hos Reimers. Temat var en sydaustraliensisk region...alla viner utom ett var från andra regioner. God början. Humöret skjöt snabbt i höjden med vinintaget, några besvikelser men åter var det dyraste vinet räddningen. Några års lagring till och vi hade småsnörvlat av lycka. Countrymusik och avslöjanden som skrämmer och upplyser. En sambokollaps och en gift sambo som kollapsade under röda vinbaronen. Jag o brodern höll nog fanan högst. Jag höjer kanske mig själv med sällskapet...men man vill ju inte springa ifrån. Ingen risk ditt nöt!
Taxi hem...vaknar utslagen av att ett gäng skitungar hoppar in i taxin. Jag betalar icke för sådant och går lugnt därifrån. Taxinissen missar mig. Li'a gott.
Lördagen är en vit dvärg...oxblodsröd, bordeaux, purpur och fuchsia...en ständig attack på varje nervände. Ett rödvinshelvete. Söndagen var lugn. Spanar på lite damer. Ser Scoop. Habil rulle.
UFC 67 utspelades som väntat.
Nu drar pappa!

/J

0 Comments:

Post a Comment

<< Home