Ripjakt

Sunday, January 07, 2007

F.E.M.A.


Spike Lee's When the Levees Broke (a requiem in four acts)...efter att ha sett två Will Ferrell filmer behövs något som placerar sinnet i rätt perspektiv. Nu var Talladega Nights och Stranger than Fiction inga dåliga filmer, inte alls...men lyckan har alltid en följeslagare...och han begraver barn levande, separerar familjer och tillsätter fel män. Själv äter jag ensam och diskar utan sällskap...men ibland ser jag en kvinna där i soffan, försjunken i en bok. Hon ler med ögonen när hon ser mig fumla med mina göromål. Jag älskar henne, men jag vet inte vem hon är...kanske snart. Det är ett nytt år.

Tog en kaffe med F & Y innan Stranger-filmen...bra sällskap, bra människor. Kanske äter vi åter grillade sardiner en god dag.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home