Ripjakt

Monday, January 15, 2007

Vissa dagar är jaevligt osexiga.

En kort racap av dagen...Upp vid 8 med ett glas alldeles för kall yoghurt och en vitamintablett, sportvarianten...som om jag behövde det. Emma klipper mig och vi pratar om jobb, semestrar, boende och hundar, varken hon eller jag har en.
Lite kyligt i luften...N messar, kommer snart...kommer. Kaffe och sushi, jag spiller ut misosoppan över dagens tidning, en tidning jag läser klart i Lomma...leker en kort stund med J innan jag hjälper min far installera en DVD...äter men får kraftig magknip så jag slutar. Tillbaka i Lund vandrar jag över till min optiker men han ber mig vänta på nästa leverans...de skall vara bättre och han hade mig i åtanke när han var på en mässa innan helgen. Kul...
Dricker té och magen verkar bättre...kanske dags för linfrö i fortsättningen, kul konsistens och bra mot stressmage som min mor sade. Nu har jag aldrig haft magproblem tidigare...ain't got the stomach for it.
The Good German var en schysst WWII-noir och med Clooney o Blanchett kan det ju inte gå fel. Gillar den lite mer än The Good Shepherd...mysigare. Men nu vad? 2046 igen? Tideland eller Aguirre? Har lite italienskt rött kvar...2046 lockar i det sällskapet.
Dagdrömde om spänning igen...om stora, svarta bilar och hårda ord i rökiga gränder, om behövande kvinnor, blodspengar och kulhål. Sov gott mr Bogart...dröm sött Mitchum...och grattis på födelsedagen som infinner sig om några timmar gamle gosse.
J out.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home