Ripjakt

Friday, June 18, 2010

Midtown Madness

Åker trött in till Malmö för ett pre-promoveringsfestprestentplanerande. Taxin, på väg mot Möllan, tvingas ta en omväg genom några bakgator då ett skottdrama en stund tidigare orsakat en avstängning av Bergsgatan. Tokigt men inget onormalt i Crime City Malmö. Slår mig ner på Tempos uteservering men har svårt att komma igång. Känns lite segt. Johan sitter inne i restauranten med några vänner. Beställer in lite gris och öl och det börjar kännas rätt bra.

Sen smäller det och när jag tittar upp ser jag en man i hoodie som siktar en pistol ner för Skolgatan...helvete, tänker jag och försöker trycka in mitt sällskap i ett femton centimeter stort utrymme mellan två bänkar. Barens gäster slänger sig ner men vi beslutar oss, tillsammans med några andra att fly inomhus. Då jag hamnar lite på efterkälken och i det fria, plockar jag upp en plaststol att skydda mig med. Dumt. Ler lite, slänger den och går in.
Kortare intervju med en trevlig och sansad polis. Börjar i vanlig ordning skämta. Kul...men det tog hjärtat ett par timmar att lugna sig. Hur lever folk i riktig dåliga miljöer egentligen? Jaja. Vanlig avtrubbning antar jag. Detta om detta.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home