Ripjakt

Friday, June 29, 2007

Me, I like the sauce

Väcker R mitt i natten och tvingar henne att lyssna på "I'll never break your heart" med BSB...hon verkar lycklig. Lite billigt kanske, men det är enkla poäng. Hennes födelsedag blir något alldeles överdådigt. Stora artilleriet åker fram nu, så huka er!

Hon kliver upp och iväg till sitt kontor och lämnar mig en nyckel! Herre, min Gud! Lämnar hemmet för en träff med bror min. Fikar på Bruno med Juliana. Börjar bli lite trotsig den rackar´n. Oändligt söt. Står snart vid gottebordet på Hansa och förser mig med lite vanvettiga viner. Eiswein, äntligen! Nu är skyarna klara igen...
...och jag drar inom Lomma för en mystisk rendezvous med hr Sevruga...och kaviar byter ägare.
Mmmm...en pirrande känsla längs ryggraden ger mig ett leende och lite till. En god fredag.


Vinlistan:

Geisenheim Rothenberg Riesling Eiswein -03
Santa Barbara, Ojai, Syrah -04 (För Kalifornska vinprovningen 7/7)
Château Vraye Croix de Gay -01
Ca'Marcanda Magari -04 (reparation av mina lagringsviner)
Volnay 1er Cru Santenots -88



"The eggs are grey-black and are finely grained, small, and have the strongest flavor of all sturgeon eggs. They are the most highly appreciated among connoisseurs, for their taste"
- Caviarluxe.com

0 Comments:

Post a Comment

<< Home