Ripjakt

Thursday, March 15, 2007

Emma murdered Uncle Jason (1981-90)


Värre förkylning har jag aldrig haft nöjet att ha...och just nöje,
för mer trivsamt har detta stugsittande aldrig tidigare varit.
En liten solig glänta där vårsolen smeker lusten och kreativiteten
men mest av allt synen på framtiden.
Lång var hösten; syntes nästan utan slut, och för en man som
alltid älskat denna säsong har gästfriheten till slut överskridits.
Gossen måste ut fastän badvattnet sedan länge torkat in. En skitunge kvar
i baljan bara...men vårens nymf får ockupera platsen så länge hon önskar
stanna.

Falcon Crest har tagit fram barnet i mig och så även de lysande turerna
i österrikiska sluttningar med kobjällror...en sjukdom med mycket
lätt, homosexuellt kamomillté och chai-latte...börsras som inte oroar...
fisken säljer sig mig förutan och en promenad längs Nygatan där jag
upptäcker en, för mig okänd, köttbutik är allt som behövs för att skapa
ett nytt jag. Allt som saknas är en raspande nål mot vinyl och rapsfält i blom.

Men det kommer. Det kommer. (Jane Wyman var förresten gift
med Ronald Reagan när hon vann en Oscar för det dövstumma
våldtäktsoffret i Johnny Belinda)


Och jag, jag får vänta med att komma. Men jag seglar snart. Om inte så
tar vi NY med storm.



/J

0 Comments:

Post a Comment

<< Home