Ripjakt

Saturday, October 31, 2009

...and for half a minute every pig would listen

Lätt febrig ligger jag och läser om en dyster verklighet i öster...långt bort i öster. Det sades att man kunde fylla hela månens lysande, klotrunda sida med sibirien. Svärtan, tristessen och den djupa ensamheten fyller då baksidan antar jag och hela rymden där innanför. Men det är bra läsning om städer jag aldrig kommer att få se. Vill jag se Klubnika, Sekty och Kargat? Jag vill läsa om dem...det vill jag. Vore jag inte så varm hade jag haft ett glas Barolo vid min sida och drömt om platserna...i ett annat ljus och antagligen med ett leende. Varm på ett annat sätt...varm som med en kvinna...
...men det finns alltid tid för en inläggning till...
...och smörrebröd (Gamle Ole) med en god pilsner (lager eg.) & ren sprit hos brodern

...och blinier med forellrom, vispad créme fraiche, dill och fallos-aktig kallrökt lax...champagne ingår...
....och det gör den Stora Kärleken också



0 Comments:

Post a Comment

<< Home