Ripjakt

Saturday, August 19, 2006

Sopranos season 2


Lör 1/7 21.30

Går ut i skymningen. Väljer bakgator. Är lätt rädd men så lycklig...ser rånförsök överallt. Förolämpar förolämpande alkisar med att inte begripa deras påhopp.
Gamla hus, nya minnen. Hamnen bedårande nattetid...saknas en vettig trafikpolicy dock. Ser "lyckliga" par och hade jag haft en mer, eller ett par färre öl...hade jag nog blivit sentimental eller i alla fall gråtmilt längtande. Återvänder till Medina igen för att pröva den teorin...två tyska kvinnor i tjugoårs-åldern blir antastade av en hoppfull irländsk man. En är från Berlin...där har jag varit. Den som inte är från Berlin är från Leipzig.....där har jag varit i en annan kvinna. Chilinötterna verkar nybakade....inga tårar än. Känner inte för det. Att lösa upp knutar var temat för denna ensamseglats och kanske funkar det....ser mig naken sen.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home