Ripjakt

Sunday, July 23, 2006

Höger eller vänster?


Lör 1/7 16.20

Shoppade nyss på en supermercado, pratade spanska, skämtade på engelska och ursäktade mig med att jag var svensk.
Det är detta jag kallar semester. Köper proviva-shots, morötter, musli, mjölk o Martini Bianco. Precis som hemma. Jag har druckit öl på en pizzeria och kaffe på ett café, precis som hemma. Det är inte akvedukterna i Rom eller kyrkorna i Neapel...nej, det är att vara ledig på en bra plats. Behöver man då inte resa bort alls kanske? Jo...detaljerna. De små tingens under (och de små tingen under.....) Att hålla en Guardian, eller Times i händerna på en flygplats och höja huvudet för att se om det verkligen var herr Enquist som gick där...att checka in...att bli skrattad åt när man handlar för att man bara inte fattar...
Richard Quest nu på CNN. Han intervjuar Linda Evangelista och frågar henne om hon har yttrat en mening någon gång under sitt liv som hon skulle vilja ta tillbaka. "Yes, Richard. To not get out of bed for under 10K". Jag älskar dig. Aborterna hade varit färre och smärtan mindre om jag bara kunnat vara ärlig mot mig själv.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home