Ripjakt

Sunday, February 26, 2006

Pinot Noir, Robert Mondavi Private Selection



När man känner att åldern blir ett tyngande problem är en säker bot att söka sig mot än äldre människor. Vinprovning hos min bror...

Charles, till vänster, en hulk. Måns, till höger, lätt grånande silverräv. Ej på bild: Jag, min bror och Christian, jude.

Gott vin och goda män...mer eller mindre.

Provningen var professionell, lugn och städad...en kort stund i alla fall. Jag skattar mig lycklig över att ha placerat mig i toppskiktet av denna grupp. Med hopp om en framtida inbjudan...

/J

1 Comments:

  • At 3:43 AM, Blogger Marcus Grönwall said…

    Måns "0 [noll]rätt av 5";
    inavel, korsning mellan närbesläktade individer. Vid inavel ligger föräldrarnas närmsta gemensamma förfader endast en eller några få generationer bort, vilket gör att avkommornas båda exemplar av en viss gen (som erhållits från moder resp. fader) med stor sannolikhet kommer att vara kopior av en och samma ursprungsgen. (NE)
    har du ens sett dig omkring där du sitter och trycker dina lägsta och mest vedervärdiga fantasier om de mörka raserna hårt mot mitt bordsben? visserligen är vi alla lika goda kålsupare, men min pappa har svikit mig och ingen annan i den gruppen syndare, glömmer du inte det? förlåt.

     

Post a Comment

<< Home