Ripjakt

Tuesday, December 06, 2005

Dust devil


Det var en sådan dag då botten föll ur och regnet aldrig nådde marken utan låg i väntan medan vinden skrapade sår i vindrutan. Det var långt hem och timmen sen...samma natt väntar oss alla. Däcken var körda ner till väven och bara två växlar fanns kvar, vägarna från en tid då hjul drog vagnar över kontinenter och drömmar skjöts ned tillsammans med hustrur. Pilgrimsspår i jorden. Utan minne inget liv, och himlen är tyst. Alltid så tigande...ord som inte biter utan river isär himlakroppar och dig från mig. En sista titt bakåt och se! Ledljus. Det är en spegelsal och min danspartner är jag själv...."but do I have to dance all night?"

Mitt te är klart och nu blir det lite mer vittnesbörd från Rwanda. Tack Dallaire och tack Carl-Jan för Grythyttans ljuvliga recept.

Jag missade min brors födelsedag.......... fan

/J

1 Comments:

  • At 1:04 AM, Blogger Marcus Grönwall said…

    min födelsedag?! vem fan missade inte den?
    -supposed to be a funeral if you're gonna act that way.
    gram parsons

     

Post a Comment

<< Home